Ўк≥льний тв≥р:
’удожн≥ особливост≥ творчост≥ новел≥ста √≥ де ћопассана
“ворч≥сть французького письменника √≥ де ћопассана (1850-1893) справедливо вважаЇтьс¤ одним ≥з кращих надбань новел≥стики не т≥льки у французьк≥й, а й св≥тов≥й л≥тератур≥. ” новелах ћопассана вражаЇ не лише глибокий психолог≥зм ≥ реал≥стична вмотивован≥сть характер≥в, а й њхн¤ соц≥альна обумовлен≥сть. —еред найгуманн≥ших його новел ≥ наймайстерн≥ших з художнього боку можна назвати, наприклад, славетну Ђѕампушкуї, де показано патр≥отичн≥ настроњ п≥д час франко-прусськоњ в≥йни 1870-1871 рок≥в, притаманн≥ саме представникам французького народу, нав≥ть з Ђнайнижчихї, з ус≥х точок зору, його прошарк≥в (д≥вчина на пр≥звисько ѕампушка Ч пов≥¤); а от представники Ђвищихї його верств ви¤вл¤ютьс¤ до ворог≥в-пруссак≥в набагато поблажлив≥шими. яскрав≥ позитивн≥ образи знаходить ћопассан ≥ серед представник≥в трудових верств французького сусп≥льства: рем≥сник≥в, солдат≥в, матрос≥в. ” цьому в≥дношенн≥ дуже показовим Ї опов≥данн¤ Ђ—имон≥в батької, в ¤кому простий с≥льський коваль ви¤вл¤Їтьс¤ людиною напрочуд душевною, позбавленою соц≥альних забобон≥в, що р≥шуче стаЇ на захист маленького хлопчика-школ¤ра, хлопчика-безбатченка, з ¤кого ус≥ знущаютьс¤. оваль оголошуЇ, що саме в≥н Ї батьком —имона, ≥ н≥кому б≥льше не дозволить знущатис¤ з ц≥Їњ дитини, причому робить це ран≥ше, н≥ж вир≥шуЇ одружитис¤ з мат≥р'ю —имона. ќбидва згадан≥ опов≥данн¤ ћопассана побудован≥ н≥бито на парадокс≥, оск≥льки н≥хто не чекаЇ в≥д його Ђпростихї героњв такоњ духовноњ глибини, такоњ високоњ мођральност≥, але насправд≥ все це психолог≥чно вмотивоване, тому що ≥ ѕампушка, ≥ —имон≥в батько належать до простого народу, а сердечн≥сть ≥ моральн≥сть ¤к така притаманна саме представникам народних прошарк≥в сусп≥льства. “аким чином, змальован≥ ћопассаном характери Ч не вин¤тков≥, а типов≥. ¬изначити художн≥й стиль ћопассана ¤к майстра слова Ч нелегко, оск≥льки його твори (це стосуЇтьс¤ ≥ Ђвеликоњї, ≥ Ђмалоњї його прози) написан≥ дещо по-р≥зному, залежно в≥д того, що в них переважаЇ тематично: чи викривальн≥ моменти, ¤к, скаж≥мо, у в≥домому його роман≥ ЂЋюбий другї, де образ пройдисв≥та ∆оржа ƒюруа Ч н≥кчеми й цин≥ка Ч стаЇ Ђобразом в≥чнимї у його сконцентровано негативному розум≥нн≥, чи ¤к у його страшному опов≥данн≥ Ђћати потворї Ч про людей-виродк≥в, що зробили ф≥з≥олог≥чне Ђвиробленн¤ї д≥тей-потвор жахливим б≥знесом; чи, навпаки, де дом≥нуЇ настр≥й сумно-л≥ричний, ¤к Ч от у роман≥ Ђ∆итт¤ї Ч показ≥ пощасливоњ дол≥ д≥вчини з добропор¤дноњ родини, нав≥ки зв'¤заноњ Ђподружн≥м житт¤мї з ницим, цин≥чним ≥ розпусним чолов≥ком. —ила ћопассана-художника пол¤гаЇ у дивовижному поЇднанн≥ р≥зних л≥н≥й розвитку французькоњ ≥ взагал≥ зах≥дноЇвропейськоњ л≥тератури другоњ половини XIX стол≥тт¤ Ч в≥д реал≥стично-психолог≥чноњ, часом нав≥ть в≥дверто натурал≥стичноњ й хворобливоњ детал≥ Ч до узагальнено-символ≥чноњ й романтично-п≥днесеноњ.
по тем≥:
категор≥¤: заруб≥жна л≥тература / твори за творч≥стю √≥ де ћопассанa / xудожн≥ особливост≥ творчост≥ новел≥ста √≥ де ћопассана