Ѕиблиотека школьника

—айты дл¤ школьников и студентов : 

| в помощь старшеклассникам | все дл¤ студентов и школьниковшкольные сочинени¤афоризмы и цитатыбиографии писателейтексты песенизложени¤  | флэш игры онлайн |


”крањнська л≥тература


Ўк≥льний (учн≥вський) тв≥р:
–оман ѕ.ћирного Ђ’≥ба ревуть воли, ¤к ¤сла повн≥?ї Ч перший в украњнськ≥й л≥тератур≥ соц≥ально-психолог≥чний роман


”крањнська л≥тература, зокрема проза, з час≥в Ўевченка зазнала значного розвитку. “а особливе м≥сце в багатому л≥тературному доробку украњнських прозањк≥в пос≥даЇ творч≥сть ѕанаса ћирного та ≤вана Ѕ≥лика, зокрема њхн≥й роман Ђ’≥ба ревуть воли, ¤к ¤сла повн≥?ї. ÷е перший в украњнський л≥тератур≥ соц≥ально-психолог≥чний роман. ¬≥н вражаЇ масштабн≥стю зображенн≥ д≥йсност≥ ≥ в час≥, ≥ в простор≥, змалюванн¤м широкоњ галерењ персонаж≥в, ¤к≥ представл¤ють р≥зн≥ класи та стани украњнського сусп≥льства ≥ феодальноњ доби, ≥ перших пореформених рок≥в. Ќоваторство твору ви¤вилось не т≥льки в соц≥альному вмотивуванн≥ повед≥нки героњв, а й у тонкому психолог≥чному анал≥з≥ найпотаЇмн≥ших порух≥в людськоњ душ≥. –озгл¤немо, наприклад, характер головного геро¤ роману „≥пки ¬арениченка. Ќав≥ть саме народженн¤ „≥пки м≥стить в≥дгук соц≥альних негаразд≥в. Ѕатько його через свою волелюбну вдачу вимушений був ховатис¤ в≥д пана на ƒону, вз¤ти ≥нше пр≥звище, а пот≥м в≥дбувати жорстоку солдатчину ≥ загинути в чужих кра¤х. “ож ≥ „≥пчине запитанн¤ до матер≥, чому батько вс≥х пан≥в не пор≥зав, зовс≥м не випадкове. ј ≥нший герой, дол¤ ¤кого нагадуЇ „≥пчину, ћаксим •удзь, свою волелюбну та круту вдачу успадкував в≥д д≥да. ƒ≥д його, запорозький козак ћирон •удзь, вклав у серце онуков≥ думки про волю ≥ людську справедлив≥сть. √либоке проникненн¤ письменник≥в у духовний св≥т героњв Ч це теж одна з великих заслуг твору. „≥пц≥ запропонували обиратис¤ в члени земськоњ управи. Ќа словах в≥н свою згоду даЇ, ¤к ≥ годитьс¤, байдуже: Ђ“а коли людська ласка та панська вол¤... то й про мене...ї. јле справжн≥ його переживанн¤ перекреслюють напускну байдуж≥сть: Ђ√олос його тремт≥в, лице гор≥ло, оч≥ св≥тилис¤ рад≥стюї. ¬≥дзначаючи заслуги ѕанаса ћирного та ≤вана Ѕ≥лика, ≤. я. ‘ранко вказував, що автори твору Ђзд≥йснюють психолог≥чн≥ розкопки в душу персонажа р≥зноман≥тними шл¤хами: це ≥ соц≥ально-психолог≥чний портрет, ≥ авторська характеристика персонаж≥в, ≥ соц≥альне вмотивуванн¤ вчинк≥в героњв. ј це все результати великоњ майстерност≥ ≥ письменницького натхненн¤ автор≥в романуї.


ƒивись ≥нш≥ твори за творч≥стю ћирного ѕанаса

 
Hosted by uCoz