Ѕиблиотека школьника

—айты дл¤ школьников и студентов : 

| в помощь старшеклассникам | все дл¤ студентов и школьниковшкольные сочинени¤афоризмы и цитатыбиографии писателейтексты песенизложени¤  | флэш игры онлайн |


”крањнська л≥тература


Ўк≥льний (учн≥вський) тв≥р:
ѕроблематика драматичноњ творчост≥ ћ.  ул≥ша (I≤ вар≥ант)


ёр≥й —молич писав: Ђ ул≥ш-драматург був талант св≥тового масштабу. Ќе будемо шукати небезпечних аналог≥й у класиц≥ Ч м≥ж Ўексп≥ром ≥ Ўиллером або ћольЇром чи Ѕомарше, але в сучасн≥й йому рад¤нськ≥й драматург≥њ в≥н не мав соб≥ р≥вних.ї. ћикола  ул≥ш був багатогранно обдарованим художником, людиною вин¤тковоњ творчоњ та громадськоњ енерг≥њ. Ќа жаль, на земл≥ йому судилос¤ прожити не багато, але в л≥тератур≥, в пам'¤т≥ свого народу в≥н житиме в≥чно.
ћикола  ул≥ш ув≥рвавс¤ в л≥тературу п'Їсою Ђ97ї ≥ в≥дразу здобув попул¤рн≥сть, шалений усп≥х. Ђѕро п'Їсу говорило ц≥ле м≥сто, в трамва¤х, на вулиц¤х, нав≥ть на базар≥ї, Ч писав ё. —молич. ” ц≥й драм≥, ¤к ≥ в п'Їсах Ђ омуна в степахї та Ђѕрощай, селої, що склали так звану Ђсел¤нську трилог≥юї, автор виводить проблеми тогочасного рад¤нського села. —ела, що знаходилос¤ Ђдесь далеко в≥д революц≥йних штаб≥вї, села, що переживало розруху п≥сл¤ зак≥нченн¤ громад¤нськоњ в≥йни, села, в ¤кому з голоду вмирали люди, в ¤кому панувало безправ'¤.
ƒе¤к≥ твори  ул≥ша присв¤чен≥ проблем≥ м≥щанства. “ак, у комед≥њ Ђќтак загинув √ускаї, еп≥графом до ¤коњ стали слова: Ђ“аб≥р м≥щанський, трухл¤вий, огидний, ой ¤к тебе ненавидю ¤!ї автор розв≥нчуЇ м≥щан, нал¤каних революц≥Їю, обивател≥в, ≥зольованих в≥д житт¤ крањни. ” комед≥њ Ђћина ћазайлої разом з проблемою м≥щанства драматург п≥дн≥маЇ проблему украњн≥зац≥њ, що Ђв≥дбувалас¤ї в 20-х роках минулого стол≥тт¤. јвтор показуЇ, ¤к за роки тотальноњ русиф≥кац≥њ перес≥чний украњнець-м≥щанин загубив почутт¤ приналежност≥ до своЇњ нац≥њ, втратив своњ корен≥. ¬ ц≥й п'Їс≥  ул≥ш також п≥дн≥маЇ проблему шов≥н≥стичноњ пол≥тики в ”крањн≥, проблему ÷рикритоњ русиф≥кац≥њ.
ѕроблема з≥ткненн¤ ≥нтерес≥в та ≥дей закладена у п'Їс≥ Ђѕатетична сонатаї, ¤ка присв¤чена громад¤нськ≥й в≥йн≥. ѕроблема ви бору, розходженн¤ погл¤д≥в, служ≥нн¤ р≥зним ≥де¤м та ≥деалам, ¤к насл≥док Ч неможлив≥сть порозум≥нн¤. ” твор≥ також п≥дн≥маЇтьс¤ проблема вартост≥ людського житт¤, значущост≥ людини. ѕроблема безкорисного, ≥деал≥стичного служ≥нн¤ п≥дн≥маЇтьс¤ ≥ в траг≥комед≥њ ЂЌародний ћалах≥йї. “в≥р про чолов≥ка, ¤кий швидко зрозум≥в, Ђкуди в≥тер дуЇї, ≥ заради ≥люзорних ≥деал≥в залишив родину, внасл≥док чого його донька наклала на себе руки. ¬≥ктор ѕетров (ƒомонтович) писав: Ђ«а своњм зм≥стом ≥деолог≥чн≥ п'Їси  ул≥ша були криком враженого почутт¤ украњнц¤ проти б≥льшовизму ≥ ви¤вленн¤м розгубленост≥ перед жахом диктатури пролетар≥ату...ї.
ѕро що б не писав ћикола  ул≥ш, в≥н завжди писав правду, але правда не ц≥кавила рад¤нську владу, ≥ ц¤ розб≥жн≥сть у погл¤дах стала життЇвою трагед≥Їю драматурга.


ƒивись ≥нш≥ твори за творч≥стю  ул≥ша ћиколи

 
Hosted by uCoz