Ѕиблиотека школьника

—айты дл¤ школьников и студентов : 

| в помощь старшеклассникам | все дл¤ студентов и школьниковшкольные сочинени¤афоризмы и цитатыбиографии писателейтексты песенизложени¤  | флэш игры онлайн |


”крањнська л≥тература


Ўк≥льний (учн≥вський) тв≥р:
ќриг≥нальн≥сть побудови поеми ≤вана ƒрача "„орнобильська мадонна" (II≤ вар≥ант)

ѕро творч≥сть ≤вана ƒрача можна говорити дуже багато, адже вона багато в чому збагатила украњнську л≥тературу. јле ¤кщо необх≥дно охарактеризувати њњ лакон≥чно, то тут можна сказати, що його творч≥сть Ч це своЇр≥дний спос≥б мисленн¤, це розкут≥сть творчоњ думки, це нетрадиц≥йн≥сть поетичноњ форми ≥ стилю.
” 1988 роц≥ побачила св≥т поетична зб≥рка ≤вана ƒрача Ђ’рам сонц¤ї, в ¤к≥й було опубл≥ковано поему Ђ„орнобильська мадоннаї та розд≥ли Ђ ниги скорботних п≥сеньї в≥рменського поета X стол≥тт¤ √ригора Ќарекац≥. ѕоЇднанн¤ в одн≥й книз≥ ориг≥нальноњ поез≥њ ≥ перекладноњ, сучасноњ ≥ давньоњ служило ≥дейному задуму зб≥рки: доповнити ≥нтернац≥ональне глибоко нац≥ональним, в≥дгом≥н в≥к≥в Ч сучасним, посилити звучанн¤ кожноњ частини њх трагед≥йною сп≥взвучн≥стю, адже поема Ђ„орнобильська мадоннаї Ч це своЇр≥дна Ђскорботна п≥сн¤ї. “аким чином, спос≥б виданн¤ поеми був ориг≥нальним. јле не менш ориг≥нальною Ї ≥ сама поема Ђ„орнобильська мадоннаї.
∆анр Ђ„орнобильськоњ мадонниї визначив сам ≤ван ƒрач - поема. јле цей тв≥р можна назвати ≥ поемою-трагед≥Їю, ≥ скорботною п≥снею, “а сл≥д зауважити, що тв≥р ƒрача не вкладаЇтьс¤ п жорстк≥ рамки н≥ еп≥чноњ, н≥ л≥ро-еп≥чноњ, н≥ драматичноњ поеми. ∆анров≥ особливост≥ поеми розмањт≥, тому часто њњ визначають ¤к поему-мозањку. ƒо реч≥, ¤к стверджуЇ ё. —олод, Ђкомпозиц≥йно вона нагадуЇ в≥дому картину Ђ√ерн≥каї ѕабло ѕ≥кассо Ч одного з улюблених художник≥в поетовоњ молодост≥ї.
ѕоема побудована з двадц¤ти п'¤ти окремих розд≥л≥в, поЇднаних тематично, але р≥зних за своЇю жанровою приналежн≥стю. Ѕ≥льш того, тут читач зустр≥чаЇтьс¤ нав≥ть з прозою (Ђ« канадськоњ лист≥вки Ђћадонна атомного в≥куї ¬асил¤  урилика, 1971). ” поем≥ Ї ≥ л≥рика (Ђѕрологї), ≥ своЇр≥дна балада (Ђ’рещатицька мадоннаї), ≥ в≥дроджений м≥ф (Ђ—олдатська мадоннаї), тут ≥ еп≥чна картина, приправлена Ђчорним гуморомї (ЂЅаба в целофан≥ї), нав≥ть сатира (ЂЅенкет в йору —Ќ≤ƒуї, Ђћати й христопродавц≥ї, Ђќда молодост≥ї). ѕоЇднанн¤м р≥зних жанр≥в у межах одного твору автор дос¤г всеохватност≥ матер≥алу, в≥добразив вселенський характер под≥й, що торкнулис¤ всього людства, вс≥Їњ «емл≥. ≈моц≥йну напружен≥сть думки п≥дкреслюЇ також на¤вн≥сть р≥зного ритму окремих розд≥л≥в, ≥ нав≥ть р≥зн≥ ритми в межах одного розд≥лу, наприклад: ЂЅенкет в пору —Ќ≤ƒуї, Ђ¬ар≥ац≥¤ на банальний кињвський сюжет...ї, або римована проза Ч Ђ« допов≥д≥ скромного агента французькоњ розв≥дки...ї. “ака мозањчна, багатошарова структура допомагаЇ зрозум≥ти глибину трагед≥њ.
≈кспериментуючи над формою, ≤ван ƒрач п≥дпор¤дковуЇ засоби художнього зображенн¤ ≥дењ ≥ завданню свого твору Ч показати всесв≥тн≥сть „орнобильськоњ трагед≥њ, нагадати зарозум≥лому людству про в≥чн≥ ц≥нност≥, про св≥й обов'¤зок перед природою ≥ «емлею.


ƒивись ≥нш≥ твори за творч≥стю ≤вана ƒрача

 
Hosted by uCoz