Ўк≥льний (учн≥вський) тв≥р:
ѕроблематика пов≥ст≥ —.¬асильченка Ђ“алантї (≤I вар≥ант)
“ворча спадщина —тепана ¬асильченка даЇ читачам ≥ досл≥дникам багатий матер≥ал дл¤ роздум≥в над в≥чними проблемами житт¤, що досить своЇр≥дно й ориг≥нально вт≥лилис¤ в його творах. Ќе залишавс¤ письменник байдужим ≥ до проблем сучасноњ йому д≥йсност≥. ѕрацюючи вчителем, в≥н спостер≥гав житт¤ д≥тей, ¤к≥ втратили своЇ дитинство внасл≥док ситуац≥њ, що склалас¤ на той час у держав≥. ¬≥н сп≥вчував таким д≥т¤м, ≥ його почутт¤ виливалис¤ в опов≥данн¤х дл¤ д≥тей. Ќе менше вражало письменника усв≥домленн¤ проблемност≥ реал≥зац≥њ своњх бажань, мр≥й, план≥в, хисту в тогочасному устроњ житт¤, що прагнув р≥вн¤ти вс≥х одн≥Їю м≥ркою. —тепана ¬асильченка хвилювала проблема загибел≥ народних талант≥в, неможлив≥сть реал≥зац≥њ свого таланту з тих або ≥нших причин. ” своњх творах в≥н не раз намагавс¤ вир≥шити цю проблему, знайти в≥дпов≥дь на питанн¤: Ђ„ому гинуть талановит≥ люди, чому њхнЇ житт¤ не складаЇтьс¤?ї. ÷≥й проблем≥ присв¤чено його тв≥р Ђ” пан≥вї, але б≥льш гостро вона поставлена в пов≥ст≥ Ђ“алантї.
” ц≥й пов≥ст≥ —тепан ¬асильченко показуЇ трагед≥ю талановитоњ сп≥вачки “ет¤ни, с≥льськоњ д≥вчини, ¤ку п≥п ≥ пани довели до самогубства. ¬ основу твору покладено реальний факт, а еп≥графом послужили р¤дки з газетноњ хрон≥ки про самогубство д≥вчини. ѕисьменник художньо в≥дтворив непоодинокий випадок, коли люди к≥нчали житт¤ самогубством через неможлив≥сть реал≥зуватис¤ в житт≥.
“ет¤на Ч це енерг≥йна, життЇрад≥сна д≥вчина, над≥лена артистичними зд≥бност¤ми ≥ чар≥вним голосом. ” хвилини, коли в≥дчувала силу свого таланту, вона росла, п≥дн≥малас¤ до неба, вона не могла контролювати себе, бо нею волод≥в њњ талант. “ак, вона дала волю своЇму голосу в церкв≥, за що була вигнана зв≥дти, ображена попом, ≥, втративши душевну р≥вновагу, стратила себе. њњ смерть Ч це загибель таланту, ¤кий нав≥ть не розкривс¤ вповн≥.
ѕроблема загибел≥ таланту п≥дн≥маЇтьс¤ ¬асильченком ≥ в еп≥зодичному образ≥ д¤ка-запорожц¤, що колись мав гарний голос, мр≥¤в здобути осв≥ту, але будучи людиною слабкою, нав≥ть безвольною, в≥н залишив ≥нститут, морально опустивс¤ ≥ знайшов свою вт≥ху в чарц≥. ѕроблему реал≥зац≥њ план≥в письменник нам≥тив ≥ в образах опов≥дача й јндр≥¤ ћаркевича Ч с≥льських учител≥в, ¤к≥ мр≥ють здобути вищу осв≥ту. ≤ хоча проблема залишаЇтьс¤ в≥дкритою, в≥д к≥нц≥вки в≥Ї оптим≥змом. “ож давайте й ми сьогодн≥, коли плани ≥ мр≥њ реал≥зувати у житт¤ теж дуже непросто, будемо спод≥ватис¤ на краще.
по тем≥:
категор≥¤: украњнська л≥тература / твори за творч≥стю ¬асильченко —тепанa/ проблематика пов≥ст≥ —.¬асильченка Ђ“алантї (≤I вар≥ант)