Ѕиблиотека школьника

—айты дл¤ школьников и студентов : 

| в помощь старшеклассникам | все дл¤ студентов и школьниковшкольные сочинени¤афоризмы и цитатыбиографии писателейтексты песенизложени¤  | флэш игры онлайн |


”крањнська л≥тература


Ўк≥льний (учн≥вський) тв≥р:
∆анров≥ особливост≥ роману ≤вана Ѕагр¤ного "“игролови" (I вар≥ант)

” 1943 роц≥ з'¤вивс¤ тв≥р украњнського письменника ≤вана Ѕагр¤ного Ђ“игроловиї, визначити жанрову приналежн≥сть ¤кого Ч ≥ до сьогодн≥ важке завданн¤ дл¤ л≥тературознавц≥в. ќднозначно можемо сказати т≥льки, що цей роман Ч складний за побудовою ≥ великий за розм≥ром (складаЇтьс¤ з двох частин, дванадц¤ти розд≥л≥в, маЇ розгалужену систему п≥дрозд≥л≥в, ≥сторичних дов≥док тощо) еп≥чний прозовий тв≥р, ≥з значною к≥льк≥стю персонаж≥в, великими часовими ≥ просторовими межами (д≥¤ в≥дбуваЇтьс¤ на вс≥й територ≥њ колишнього —–—–, особливо в≥дчутний великий прост≥р, ¤кий охоплюЇ автор своЇю увагою, коли ми читаЇмо про Ђ“ихоокеанський експрес нумер одинї, що мав Ђмаршрут майже на п≥в земноњ кул≥, маршрут ЂЌЇгорЇлоЇ Ч ¬ладивостокї, тобто в≥д понуроњ ѕрибалтики ≥ до берег≥в японського мор¤, маршрут на 12 тис¤ч к≥лометр≥в ≥ ст≥льки ж назадї), ≥з докладною характеристикою героњв та обставин (героњ постають перед нами ¤скравими особистост¤ми з умотивованими вчинками, власними мр≥¤ми ≥ спод≥ванн¤ми, ми в≥римо њм).
”се ж, що стосуЇтьс¤ визначенн¤ виду роману, викликаЇ зливу суперечок, непорозум≥нь ≥ вагань. “в≥р виблискуЇ р≥зними гран¤ми, ≥ кожна така грань даЇ нове визначенн¤ твору. ” першу чергу сл≥д визначити пригодницьку складову роману. ” ньому д≥ють сильн≥ героњ серед незвичайних природних умов (уссур≥йська тайга), њх оточують екзотичн≥ рослини й тварини, (чого вартий один лише господар тайги Ч тигр јмба, а також згадки про пануванн¤ олен≥в, шлюбн≥ сп≥ви ≥зюбр≥в, скажен≥ оч≥ рисей тощо). √оловний герой взаЇмно закохуЇтьс¤ у д≥вчину, що виросла серед дикоњ природи ≥ маЇ такий самий дикий норов, ≥ разом вони перемагають своњх ворог≥в. јле сказати, що це пригодницький роман, ≥ поставити крапку Ч ще рано.
–оман м≥стить детальний опис тотал≥тарноњ держави, метод≥в њњ керуванн¤ людьми. ѕеред читачем розгортаЇтьс¤ страшна документальна картина ¬јћЋј√у, Ђбезконечн≥ лави людей, списаних геть з життЇвого реЇстру, обтикан≥ патрул¤ми з рушниц¤ми ≥ псамиї. «асуджен≥ на засланн¤ до табор≥в сто¤ть док≥рливими р¤дами обаб≥ч зал≥зничноњ кол≥њ, Ђнащадки ћногогр≥шного ≥ нащадки того јвакума в≥льнодумного...  аторжникиї. Ќе менш страх≥тливий опис Ђешелон≥в смерт≥ї, що везли засуджених до табор≥в. ¬они нагадували лихов≥сних дракон≥в ≥з вир¤ченими червоними счима-л≥хтар¤ми. ћи з твору вивчаЇмо викреслен≥, а значить, нев≥дом≥ стор≥нки нашоњ траг≥чноњ ≥стор≥њ. “ому роман можна назвати ще й пол≥тичним, ≥сторичним ≥ документальним.
¬ивчаючи б≥ограф≥ю ≤вана Ѕагр¤ного, ми д≥зналис¤ про те, що письменник був заарештований рад¤нською владою ≥ засуджений до висилки в табори. ћи дивувалис¤ см≥ливост≥ людини, ¤ка змогла втекти з далекосх≥дних тюремних поселень ≥ к≥лька рок≥в п≥дкорювала тайгу. „итаючи роман, ми в образ≥ √ригор≥¤ ћногогр≥шного немов бачимо самого ≤вана Ѕагр¤ного. “аким чином, тв≥р маЇ ще й автоб≥ограф≥чне забарвленн¤.
ќтже, визначенн¤ жанровоњ приналежност≥ роману Ђ“игроловиї стаЇ важким завданн¤м дл¤ вдумливого читача. «алишаЇтьс¤ дивуватис¤ таланту письменника, ¤кий зум≥в т≥сно переплести ознаки р≥зних вид≥в роману у своњй розпов≥д≥ про долю людини й створити неповторний зразок л≥тературного мистецтва ¤к в украњнськ≥й, так ≥ св≥тов≥й л≥тератур≥.

по тем≥:


  • "“игролови"

  • —мiливi завжди мають щаст¤ (за романом Iвана Ѕагр¤ного "“игролови")

  • ’удожнЇ осмисленн¤ загальнолюдських цiнностей у романi Iвана Ѕагр¤ного "“игролови"

  • "“игролови" ≤. Ѕагр¤ного ¤к пригодницький роман

  • √еноцид украњнськоњ нац≥њ в роман≥ ≤вана Ѕагр¤ного "“игролови"

  • ”крањна у роман≥ ≤вана Ѕагр¤ного "“игролови"

  • ћ≥й улюблений герой з роману ≤вана Ѕагр¤ного "“игролови"



  • категор≥¤: украњнська л≥тература / твори за творч≥стю Ѕагр¤ного ≤вана / жанров≥ особливост≥ роману ≤вана Ѕагр¤ного "“игролови" (I вар≥ант)

     
    Hosted by uCoz