Ѕиблиотека школьника

—айты дл¤ школьников и студентов : 

| в помощь старшеклассникам | все дл¤ студентов и школьниковшкольные сочинени¤афоризмы и цитатыбиографии писателейтексты песенизложени¤  | флэш игры онлайн |


«аруб≥жна л≥тература


Ўк≥льний тв≥р:
“ема морального обов'¤зку в драм≥ ‘р≥др≥ха Ўиллера Ђ–озб≥йникиї

ћен≥ в≥домий секрет, ¤к уберегти людей в≥д пад≥нн¤,
а саме Ч треба закрити своЇ серце дл¤ слабкост≥.
‘р≥др≥х Ўиллер

¬идатний н≥мецький гуман≥ст ‘р≥др≥х Ўиллер замислювавс¤ над сенсом людського житт¤. ¬≥н вважав, що сучасна йому людина втратила простоту, щир≥сть у стосунках з ≥ншими ≥ живе не за в≥рою, а за розрахунком ≥ нав≥ть у своњх ближн≥х вбачаЇ вже не друз≥в, а суперник≥в. ” драм≥ Ђ–озб≥йникиї показано протисто¤нн¤ двох брат≥в Ч  арла ≥ ‘ранца, син≥в графа ћоора, нос≥њв двох протилежних св≥тогл¤д≥в.  арл ненавидить убозтво навколишнього житт¤, ставитьс¤ з презирством до тих, хто улесливо коритьс¤ володар¤м, утискуЇ злидар≥в. ¬≥н не хоче жити за тими законами, завд¤ки ¤ким так добре живетьс¤ лицем≥рам, пройдисв≥там, лихвар¤м. Ђ„и ж втиснути мен≥ своЇ т≥ло в корсет, чи ж зашнурувати законом волю? «акон примушуЇ плазувати слимаком те, що повинно л≥тати орломї. ƒ≥знавшись про р≥шенн¤ батька позбавити його спадка, в≥н впадаЇ у в≥дчай, особисту образу сприймаЇ ¤к про¤в несправедливост≥, що вже стало нормою в людських стосунках. ¬≥н з товаришами ховаЇтьс¤ в Ѕогемському л≥с≥, стаЇ ватажком розб≥йник≥в.  арл починаЇ грабувати багатих, вельможних ≥ допомагаЇ знедоленим та гнаним. «овс≥м протилежних ≥дей та принцип≥в дотримуЇтьс¤ його брат ‘ранц. ” цьому образ≥ Ўиллер показав людину цин≥чну, без чест≥, сумл≥нн¤, жорстокого егоњста. ¬≥н домагаЇтьс¤, щоб увесь батьк≥вський спадок перейшов до нього. Ѕ≥льше того, в≥н претендуЇ на руку нареченоњ  арла Ч јмал≥њ. ћета житт¤ ‘ранца Ч задоволенн¤ власних пристрастей. ‘ранц прагне влади ≥ грошей ≥ вважаЇ, що немаЇ такоњ перешкоди, ¤ка б завадила йому домогтис¤ свого. –≥дного батька в≥н замкнув у до веж≥ ≥ прир≥к на голодну смерть. “им часом його починають пересл≥дувати жахлив≥ вид≥нн¤, ¤к≥ можна назвати муками сумл≥нн¤. «рештою ‘ранц накладаЇ на себе руки. ќдначе не перемагаЇ ≥  арл. ” ф≥нал≥ драми його охоплюЇ сумн≥в: чи в≥рний шл¤х в≥н обрав? ≤ розум≥Ї, що не тим шл¤хом в≥н п≥шов. «а своњ злочини в≥н розплачуЇтьс¤ смертю батька та нареченоњ јмал≥њ ≥ доходить висновку, що немаЇ благородного вбивства чи високоњ помсти. «ображуючи суперечки м≥ж братами, м≥ж  арлом ≥ законом, Ўиллер порушуЇ в драм≥ важливе питанн¤: ¤кщо проти насильства боротис¤ насильницькими методами, то чи не стане й сам благородний месник злочинцем? јвтор вважаЇ, щќ розплата неминуча дл¤ кожного, хто порушив моральний закон, незалежно в≥д мотив≥в, за ¤кими в≥н це скоњв. ” своЇму твор≥ Ўиллер показав суперечн≥сть м≥ж правом людини на протест Ч з одного боку, та злочинн≥стю будь-¤кого насильницького протесту Ч з ≥ншого. ÷е протир≥чч¤ траг≥чне, бо, на думку автора, в реальному житт≥ воно не вир≥шене. ¬≥дтворенн¤ погл¤д≥в ‘р≥др≥ха Ўиллера на роль мистецтва у сусп≥льств≥ за баладою Ђ≤в≥ков≥ журавл≥ї Ѕезсмерт¤ творчост≥ ‘р≥др≥ха Ўиллера зумовлене, за словами його славетного сп≥вв≥тчизника √енр≥ха •ейне, тим, що Ўиллер Ђруйнував баст≥л≥њ духу та будував храм —вободи Ч той величезний храм, що маЇ вм≥стити, ¤к одну велику братерську громаду, вс≥ нац≥њ...ї ѕоет мр≥¤в про перебудову сусп≥льства шл¤хом естетичного перевихованн¤ людей. —аме тому велику увагу в≥н прид≥л¤в ствердженню самоц≥нност≥ людського житт¤. ¬ основ≥ балади Ђ≤в≥ков≥ журавл≥ї лежить античний сюжет Ч переказ про грецького поета ≤в≥ка, ¤кого вбили розб≥йники, коли в≥н ≥шов на ≤стм≥йськ≥ ≥гри Ч змаганн¤ поет≥в та б≥гун≥в. —амови¤вленн¤ убивць, за ≥нтерпретац≥Їю Ўиллера, не Ї дивом. ¬раженн¤, ¤ке справила театральна вистава на вс≥х гл¤дач≥в, Ч ось справжнЇ по¤сненн¤ цього дива. ѕ'Їса нагадуЇ вбивц¤м про њхн≥й злочин, ≥ в час по¤ви журавл≥в ≥з вуст гр≥шник≥в зриваЇтьс¤ хибне слово, ¤ке викриваЇ њх. ” поета одна збро¤ Ч п≥сн¤. ѕоез≥¤ Ч караюче божество, месниц¤. ћистецтво, над ¤ким зд≥йснили наругу в особ≥ його жерц¤, жорстоко караЇ убивц≥в, викриваючи њх ≥ в≥ддаючи на загибель. ” балад≥ повною м≥рою ви¤вивс¤ погл¤д поета на пров≥дну роль мистецтва в сусп≥льств≥. ” цьому високий пафос твору Ч велич поез≥њ ≥ надзвичайна сила и впливу на читач≥в.

по тем≥:


  • Ѕ≥ограф≥¤ ‘р≥др≥ха Ўиллера

  • "¬ильгельм “елль"

  • "ћари¤ —тюарт"



  • категор≥¤: заруб≥жна л≥тература / твори за творч≥стю ‘р≥др≥хa Ўиллерa / тема морального обов'¤зку в драм≥ ‘р≥др≥ха Ўиллера Ђ–озб≥йникиї

     
    Hosted by uCoz