Ўк≥льний тв≥р на тему:
ўедрий веч≥р
” календар≥ кожного народу багато св¤т Ч урочистих дн≥в, присв¤чених видатним под≥¤м або пам'¤т≥ людей. ” ц≥ дн≥ люди в≥д малого до великого прикрашають вулиц≥, будинки, нар¤джаютьс¤, готують смачн≥ страви, грають, розважаютьс¤. Ќайц≥кав≥ше у цей день Ч обр¤ди, казков≥ чар≥вн≥ д≥йства, в ¤ких беруть участь ≥ доросл≥, ≥ д≥ти. ожен н≥би перетворюЇтьс¤ в актора, митц¤, ¤кий виконуЇ встановлен≥ народними звича¤ми д≥њ, говорить казков≥ слова, танцюЇ ти сп≥ваЇ, по-особливому розпов≥даЇ про зм≥ст св¤та. ќдне з найдавн≥ших найпопул¤рн≥ших календарних св¤т, ¤ке в ”крањн≥ в≥дзначаЇтьс¤ ще з к≥нц¤ XIV стол≥тт¤ Ч ўедрий веч≥р. —в¤ткували його останнього дн¤ старого ≥ в перший день нового року. Ќа ўедрий веч≥р готували багатий св¤тковий ст≥л, ¤кий символ≥зував щаст¤, добро, багатий врожай нового року. ” новор≥чних св¤тах традиц≥йно брали участь р¤жен≥, що зм≥нювали свою зовн≥шн≥сть за допомогою незвичайного од¤гу або масок. ¬они ставили весел≥ театрал≥зован≥ д≥йства, наприклад, Ђ озуї. ѕарубок од¤гавс¤ у вивернутий кожух, а зверху ч≥пл¤в дерев'¤ну голову тварини. “анок, ¤кий в≥н виконував, символ≥зував замиранн¤ та воскрес≥нн¤ природи, тобто цикл≥чний коловорот часу й прих≥д нового року. ¬≥н супроводжувавс¤ п≥снею:
ƒе коза ходить, там жито родить,
ƒе не буваЇ, там вил¤гаЇ,
ƒе коза Ч ногою, там жито Ч копою,
ƒе коза Ч рогом, там жито Ч стогом.
—початку танець ози мав маг≥чну функц≥ю, а згодом перетворивс¤ на народну гумористичну виставу з такими персонажами ¤к оза, ƒ≥д, Ѕаба, Ћ≥кар, ∆андарм та ≥нш≥ побутов≥ маски. Ќовор≥чне св¤то вважалос¤ чар≥вним, люди в≥рили, що в цей час присутн≥ душ≥ померлих родич≥в, небо в≥дчинено ≥ до Ѕога можна звертатис¤ з будь-¤ким проханн¤м. ¬они були впевнен≥, що характер новор≥чного св¤та впливаЇ на долю всього року. ¬ перший день нового року ≥ доросл≥, ≥ д≥ти ходили в≥д хати до хати, символ≥чно зас≥ваючи хл≥бн≥ зерна, та бажали господар¤м щаст¤, здоров'¤, щедрого врожаю.
по тем≥:
категор≥¤: твори з украњнськоњ мови / тв≥р на тему: "ўедрий веч≥р"