Ўк≥льний тв≥р на тему:
„ому треба берегти р≥дну мову ≥ в≥д кого њњ сл≥д захищати
ћова - то форма, ¤ка, наче глечик воду, утримуЇ ментал≥тет народу. ≤ ¤кщо розбити глечик, то вода не зникне, а просто розтечетьс¤, випаруЇтьс¤, п≥де у землю. ≤ люди без мови не зникнуть. ¬они просто стануть ≥накше дивитись на т≥ сам≥ реч≥. ¬они стануть ≥нш≥.
јле коли ¤ чую заклики захистити нашу мову в≥д конкурент≥в, ¤ згадую старезний анекдот про чолов≥ка, ¤кий њхав в≥дпочивати у —оч≥, але с≥в до магаданського поњзда. «в≥сно, в≥н може ск≥льки завгодно вимахувати темними окул¤рами в≥д сонц¤ й розпов≥дати ≥ншим пасажирам про красунь у б≥к≥н≥ та корисн≥ фрукти. јле поњзд к≥нець к≥нцем прињде на станц≥ю призначенн¤. ≤ тод≥ б≥долас≥ лишитьс¤ т≥льки сто¤ти по кол≥на у сн≥гу й милуватис¤ п≥вн≥чним с¤йвом.
“ой анекдот ≥снував, мабуть, ≥ сорок рок≥в тому, коли влада встановила ≥нформац≥йну й товарну блокаду територ≥њ –ад¤нського —оюзу. ўоб захистити наших д≥дус≥в та бабусь в≥д зах≥дних ≥дей та магазин≥в. « досв≥ду ш≥стдес¤тник≥в можна судити, що блокада непогано захищаЇ в≥тчизн¤ну промислов≥сть, але дискредитуЇ оф≥ц≥йну культуру. ƒо того ж романтика дисидентства додаЇ привабливост≥ всьому, що не схвалюЇ влада. “а й ¤ким чином той захист забезпечити в нин≥шн≥х умовах? ѕоперерубати вс≥ телефонн≥ дроти, уздовж усього п≥вн≥чного кордону нат¤гти колючий др≥т у ш≥сть р¤д≥в ≥ щометра поставити прикордонника з в≥вчаркою? ÷е не допоможе, х≥ба що за рос≥йськ≥ п≥сн≥ накладати штраф, а за знайдену п≥д час обшуку рос≥йську книжку розстр≥лювати на м≥сц≥.
”т≥м, ус≥ ц≥ заходи ан≥трохи не пол≥пшать того становища, в ¤кому знаходитьс¤ наша р≥дна мова. “ому що дл¤ њњ захисту потр≥бно розвивати культуру, потр≥бн≥ твори талановитих митц≥в, потр≥бн≥ нов≥ книжки й ф≥льми, вистави та п≥сн≥, тому що без них наша мова ≥снуватиме лише в оф≥ц≥йних документах та п≥дручниках. ≤ люди, що натхненно захищали њњ в≥д конкуренц≥њ, розгублен≥, зн≥матимуть посеред засн≥женоњ пустел≥ пл¤жн≥ окул¤ри
по тем≥:
категор≥¤: твори з украњнськоњ мови / тв≥р на тему: "„ому треба берегти р≥дну мову ≥ в≥д кого њњ сл≥д захищати"